05.12.19

Els productes gourmet catalans, un segment creixent.

Catalunya disposa d’una gran varietat de productes gourmet per delectar els paladars més selectes. El Nadal és l’època de l’any per excel·lència en què aquest tipus de productes brillen amb més intensitat. Vi, cava, embotits, foie, torrons, conserves, fruit secs, neules, catànies, bombons i altres delicatessen de cacau són una mostra d’aquests productes, que tenen la tradició, l’artesania, la qualitat, la innovació i l’exclusivitat com a valors centrals. La majoria tenen una presència destacada en els àpats familiars, d’amics i d’empresa durant les festes de Nadal. Tot aquest conjunt s’emmarca en el sector del Fine Food, amb un volum d’exportació de més de 2.740 M€ i un 27,28% del valor total exportat. 

Els productes gourmet es diferencien de la resta per la qualitat, l’empaquetatge –amb formats més pràctics, cuidats i fins i tot de disseny–, la creativitat i també pels canals de venda, que són més exclusius. S’adrecen a un públic selecte, que en els últims anys va a l’alça. 

Aquests tipus d'aliments, que s'associen a celebracions i a tota mena de festes, també s'estan fent un lloc com a obsequi. I és que cada vegada són més els que opten per regalar gastronomia a familiars i amics i, d'aquesta manera, poder compartir conjuntament moments únics i inoblidables amb productes singulars al voltant d'una taula.

De Catalunya al món

Ben fet!, és una marca que reconeix i dóna suport a les empreses catalanes compromeses amb la qualitat, el territori i la feina ben feta i que impulsa accions de sensibilització cap al consum local i també la promoció dels negocis i la internacionalització dels seus productes. El seu president, Esteve Pintó, afirma que és una iniciativa per posar en valor els productes catalans i donar-los a conèixer al món com a col·lectiu. "Intentem portar la marca de productes i serveis catalans cap a un vessant internacional", afirma Pintó, que assegura que el projecte pretén "que les empreses d'aquí tinguin més reconeixement social, per créixer en la seva indústria i en la internacionalització.

Prodeca promou la participació de les empreses catalanes en certàmens internacionals de referència com ISM, la fira més gran del món dels dolços i aperitius que se celebra anualment a Colònia.

Clúster Gourmet de Catalunya

El Clúster Gourmet de Catalunya té com a objectiu promoure i contribuir a la competitivitat del sector de l’alimentació gourmet català d’alta gamma. Això s’aconsegueix creant una imatge conjunta de qualitat dels productes gourmet sota la marca Catalonia Gourmet augmentant el grau d’internacionalització, innovant en valor pel client gourmet i creant nous canals directes amb els clients així com captant nous consumidors. La cadena de valor del Clúster inclou proveïdors de matèries primeres, packaging, elaboradors, canal HORECA, distribuïdors, retailers, escoles de cuina, universitat i centre tecnològic del sector alimentació, mitjans especialitzats i serveis per a la indústria alimentació.

Els eixos estratègics són situar el Clúster i les seves marques com a referents del sector, vincular-se a sectors estratègics com turisme i gastronomia, impulsar la internacionalització i innovació. Les línies principals de treball són la promoció conjunta dels productes tant als mercats locals com internacionals, així com la identificació i desenvolupament d'altres sinergies conjuntes (distribució, xarxa comercial, innovació conjunta; despeses a l'exportació compartida, formació, coneixement de mercat, etc.).

 

Productes gurmet catalans

 

L’alta gastronomia a casa

Figues confitades amb marc de cava, paté d'ànec amb foie, sal amb herbes aromàtiques i pebre, llonganissa de primera qualitat o filets d'anxova en oli d'oliva. Són només un exemple de productes prèmium que es poden degustar sense sortir de casa i amb els quals no serà difícil posar-se els convidats a la butxaca.

La gamma de productes vinculats a l'alta gastronomia que es poden adquirir és cada vegada més àmplia i amb propostes per a tots els gustos i pressupostos.

*Informació elaborada amb dades corresponents al 2017.

Comparteix aquesta notícia