04.20.20
Coronavirus COVID-19 useful information
Davant la situació generada al nostre país per l'expansió del coronavirus COVID-19 i les mesures posades en marxa per a combatre'l, Prodeca, entitat pública de la Generalitat de Catalunya dedicada íntegrament a la promoció dels productes agroalimentaris catalans, treballa coordinadament amb el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació i la resta d'institucions governamentals per oferir solucions i acompanyament al sector agroalimentari català.
Indústria agroalimentària
Recull de recomanacions i de mesures preventives i organitzatives per ajudar-vos a garantir el funcionament de l’activitat empresarial i alhora preservar la salut dels treballadors.
- Protocol d’actuació davant del Coronavirus COVID-19 per a explotacions i indústries agroalimentàries
- Nota interpretativa dels Ministeri de Salut sobre l'adquisició de EPI's per part de la indústria agroalimentària
- Nota informativa sobre l’aplicació del reial decret de l’estat d’alarma en el sector agrícola, ramader i pesca
- Política Agrària Comú: Ampliació, amb caràcter voluntari, al pla de presentació de les sol·licituds PAC 2020
Informació sectorial
Terminis administratius
-
Suspensió de tots els terminis administratius del Sector Públic
El Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 suspèn tots els termes i terminis de procediments administratius del Sector Públic, inclosos els de prescripció i caducitat.
Queden inclosos els terminis administratius de subvencions, incloent en aquest concepte tots els terminis que constin en les bases i les convocatòries corresponents (el de l’execució de l’activitat, per exemple).
Fiscalitat i tributació
-
Ampliació dels terminis dels deutes tributaris:
El Reial decret llei 8/2020 del 17 de març, adopta mesures que permeten a tota mena d’empreses (en el 7/2020 només incloïa a PIMES i autònoms amb un volum d'operacions inferior a 6 milions d'euros), l’ampliació dels terminis dels deutes tributaris resultants de liquidacions practicades per l'administració que no hagin conclòs - tant en període voluntari com en període executiu - fins al 30 d'abril de 2020. De la mateixa manera, per tots els deutes tributaris que es comuniquin a partir del 17 de març de 2020 el període de liquidació s’amplia fins al 20 de maig de 2020.
IMPORTANT: la suspensió i interrupció dels terminis no és extensible a la presentació de declaracions i autoliquidacions tributàries (IVA, pagaments fraccionats, retencions, entre d’altres), s’han de continuar presentant dins dels terminis establerts.
Més informació: https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2020-3824
- IMPORTANT: Tributació Duanera:
El Reial Decret 463/2020 va deixar fora i pendent de regular els terminis tributaris duaners. Aquests terminis s'estableixen per normativa duanera comunitària i, per tant, el RD no té competència per modificar-los.
Quant a terminis per presentar al·legacions i recursos a sancions, tot i que la Duana i els tribunals competents podran notificar resolucions i sentències resoltes durant aquest període.
Més informació: https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2020-3692
Ajuts i finançament
- Línia de crèdit de 1.000 milions d'euros que es formalitzarà a través d'entitats financeres amb l'aval de l'Institut Català de Finances (ICF) o d'Avalis de Catalunya
Amb l'objectiu de mitigar els efectes econòmics del Covid-19 el Govern posem a disposició de les empreses una línia de crèdit de 1.000 milions d'euros que es formalitzarà a través d'entitats financeres amb l'aval de l'Institut Català de Finances (ICF) o d'Avalis de Catalunya
Més informació a l'enllaç
- Ajuts a l'activitat productiva i l'ocupació davant els efectes del coronavirus. Enllaç presentació
- Pla de mesures econòmiques del Govern espanyol, 18.225 milions d’euros per reforçar el sector sanitari, protegir el benestar de les famílies i donar suport a les empreses afectades, especialment en el sector turístic i les pimes.
Més informació a l'enllaç
Autònoms: Prestació extraordinària per cessament activitat, de caràcter excepcional i vigència limitada a un mes. RD 8/2020.
Els treballadors per compte propi o autònoms que hagin suspès l'activitat o reduïda la seva facturació en un 75% respecte de la facturació mitjana del semestre anterior, tindran dret a una prestació extraordinària. La quantia quedarà determinada aplicant el 70% de la base reguladora, calculada conforme l'article 339 de la Llei General de la Seguretat Social. La percepció serà incompatible amb qualsevol altra prestació del sistema de Seguretat Social.
Més informació: http://www.mitramiss.gob.es/es/organizacion/missm/index.htm
Autònoms: Prestació econòmica de fins a 2.000 euros:
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies establirà un ajut, en forma de prestació econòmica, de fins a 2.000 euros per a les persones treballadores autònomes –persona física-, que acreditin una reducció dràstica i involuntària de la seva facturació a conseqüència dels efectes del coronavirus en la seva activitat econòmica, i sempre que figurin d'alta en activitats de les quals les autoritats sanitàries han decretat el tancament i no disposin d'altres fonts alternatives d'ingressos.
Més informació: 93 228 57 57 o al correu: treballautonom.tsf@gencat.cat o entreu a https://treball.gencat.cat/ca/ambits/autonom/
- Pla de xoc i propostes de Foment Comerç i Pimec Comerç per preservar el model comercial de Catalunya enfront el Coronavirus
- Mesures econòmiques Covid-19- Cambra de Comerç
- Convocatòria de l'ajut de reestructuració i reconversió de la vinya / coronavirus SARS-COV-2
S’ha publicat la RESOLUCIÓ ARP/683/2020, de 6 de març, per la qual es convoquen els ajuts dels plans de reestructuració i/o reconversió de la vinya a Catalunya, per a la campanya 2020-2021.
Donada la situació generada pel coronavirus SARS-COV-2 s’està valorant l’ampliació del termini per l’ajut anteriorment mencionat, així com, dels ajuts directes, associats i de sostenibilitat i competitivitat.
Canals informació empresarial
- Finestreta única empresarial- Empresa Gencat
- Nou servei informació centralitzat Gencat per informar de les mesures econòmiques per fer front al Coronavirus COVID-19
- ACCIÓ Virtual Desk
Logística i transports
El Port de Barcelona garanteix als seus clients el compliment dels serveis essencials per a mantenir el subministrament de mercaderies, facilitant el funcionament de l’operativa logística i el correcte aprovisionament a les diferents indústries que han de seguir en funcionament, així com els productes de consum necessaris per al proveïment dels ciutadans. Els accessos al recinte portuari segueixen oberts, amb el control d’entrada habitual, i l'operativa es desenvolupa complint amb les restriccions i mesures de seguretat necessàries.
Duanes d’exportació i importació
-
Tràmits: Es realitzaran tots els tràmits telemàticament a excepció del Despatx de Duanes, que serà realitzat pel personal minin necessari.
-
Garanties: Donat el tancament de les Delegacions Especials, no serà necessari la presentació de la documentació original per part de l’exportador per gestionar garanties, avals o certificats de crèdit i caució, tot i que es podran realitzar les comprovacions pertinents sobre els documents escanejats.
Més informació a l'enllaç
Desplaçament del personal laboral:
- Certificat Gencat digital autoresponsable de desplaçament en el marc de l'estat d'alarma per la crisi sanitària per la COVID-19
- Certificat Gencat en paper autoresponsable de desplaçament en el marc de l'estat d'alarma per la crisi sanitària per la COVID-19
Alimentació Ecològica :
-
Qüestionari per a canals de venda de productes ecològics en moments de crisi sanitària - SEAE
-
Tràmits excepcionals en matèria de producció agroalimentària ecològica- Agricultura Gencat El CCPAE posposa unes setmanes el cobrament de la quota de certificació 2020
Altres informacions d'interès:
- Mapa interactiu: L’estat del transport a tot el món en temps de crisi sanitària
- Enllaç al Protocol Prevenció del COVD-19 en operacions de logística i transport AECOC
- Instruccions accés servei transport marítim
- Comunicat AEUTRANSMER i TRANSPRIME
- Informació sobre tràmits, així com formularis associats, Tràmits SAU de la web del Port de Barcelona.
-
Consells de l’OMS per al transport internacional en relació al Coronavirus
Empresarial i laboral
Recull de recomanacions i de mesures preventives i organitzatives específiques per als centres de treball que pot ajudar-vos a garantir el funcionament regular de les vostres activitats i, alhora, preservar la salut dels empleats.
-
Mesures econòmiques Covid-19- Cambra de Comerç
Una altra informació d’utilitat:
-
Banc dels Aliments:
Informació referent al Covid-19 i al funcionament del banc dels aliments, el Banc dels Aliments de Barcelona continua amb l’activitat.
Consultes especialitzades
Com a entitat impulsora de l’alimentació com a eix clau en el desenvolupament d’oportunitats socioeconòmiques, posem a l'abast de les empreses informació centralitzada útil per a la presa de decisions i un servei especialitzat de consultes agroalimentàries.
Canal informació coronavirus COVID-19
Reforcem els nostres canals de resolució de consultes i l'equip de gestió de consultes especialitzades. Continuem treballant per al sector agroalimentari amb tota l'organització teletreballant. Expliqueu-nos el vostre cas i us assessorarem sobre les eines, actuacions o entitats que millor poden ajudar la vostra organització a combatre els efectes de la crisi derivada de l'expansió del coronavirus COVID-19 al nostre país.
Contacta'ns!
consulta@prodeca.cat
+00 34 675 787 439